dimanche 2 août 2015




Ma Muse




Les trois Grâces                                                              Raphaël





Si je n’ay plus la faveur de la Muse,
Et si mes vers se trouvent imparfaits,
Le lieu, le temps, l’aage où je les ay faits,
Et mes ennuis leur serviront d’excuse.

...

Celuy aussi, qui dessus la galère
Fait escumer les flots à l’environ,
Ses tristes chants accorde à l’aviron,
Pour esprouver la rame plus legère.
 
La Muse seule au milieu des alarmes
Est asseuree et ne pallist de peur:
La Muse seule au milieu du labeur
Flatte la peine et desseiche les larmes.


D’elle je tiens le repos et la vie,
D’elle j’apprens à n’estre ambitieux,
D’elle je tiens les saincts presens des Dieux,
Et le mespris de fortune et d’envie.




                                                               
 Joachim du Bellay 
    " Les regrets »
                                    (extrait)